2010. január 6., szerda

Kísérlet, JPod


Úgy döntöttem, hogy kísérletezem egy kicsit – úgyis a saját szakállamra. Ha szeretnék többet tudni a ma irodalmáról, arról, amit az emberek megvesznek, kölcsönöznek és olvasnak, ami a napjaikat kitölti a békávén. Szűrés volt, idegen nyelvű, vagyis angol legyen. Ennyi. És aki elsőre szembejön, ül a villamoson, belép a munkahelyem ajtaján, ott van ahol épp edzek, tanulok, koncertet nézek (utalás a tegnapi Szimplakertes minikoncertre. Nagyon érdekes volt ám, hogy miután van udum pár hete, életem első olyan koncertje is véletlenül elémakadt, ahol két udut is láthattam, na meg a ceglédi kannát használatban. Tapasztalat volt, már kezdem érezni, hogy melyik játék milyen. Ez az udus kicsit unalmasan játszott, de egyébként ügyes volt.)

Szóval bárhol is legyen, de az illető idegen vagy ismerős olvassa azt az angol nyelvű könyvet, akkor kinézem mi az, és nem foglalkozom vele, hogy megítéljem, érdemes-e, beszerzem és elolvasom. Szabad megkövezni a barmot, amúgy is spórolás van vagy mi, de akkor már inkább a kaján spórolok, elnézést. Höhö. Naszóval, baromi gyorsan jött is az első könyv. Tartottam tőle, hogy fura szituációkba keveredem, amikor megpróbálom kisilabizálni a könyv borítóján a címet, és feltűnően tekergetem a nyakam és meresztem a szemem a könyvre, amit a legtöbb ember ki nem állhat. Ámde szerencsém volt, több okból is. Rögtön a kibetűzés. Ugyanis ennek a könyvnek a címét nagyon könnyű meglátni, és ha akarnám se tudnám többet elfelejteni. Ez pedig a jPod. Amúgy persze munkába menet láttam. Az 1-es villamoson egész nagy arányú az olvasós utas, sőt, volt már, hogy két orosz nyelvű ponyvaregényt olvasóval utaztam egy kocsiban .



Azelőtt sosem hallottam a regényről, de nagy szerencsének tartom, hogy épp a híres-hírhedt Douglas Coupland-tól fogtam ki valamit. Most már megvan, belenéztem, ez a Douglas tényleg tiszta bolond, hihi, jó lesz. Az ilyen emberek, mint ő, képesek az irodalomban újat nyújtani.

Most megnéztem róla néhány basic információt, igen, van köze az iPod-hoz. Egy programozó és csapata különös mindennapjairól szól, akiknek mind J-vel kezdődik a vezetékneve. Ennyit a sztoriról. Inkább majd elolvasom, és megmondom.

A regényből készült filmsorozat, bizony, amit a CBC kanadai televízió adott le. Némileg rossz hír, hogy néhány epizód után törölték a műsorról, mert túl kevesen nézték. Erre tipikus tengerentúli reakció: fanklubos szerveződés indult a jPod megmentésére! Erre a CBC engedett, és újra levetítette a protestálók kedvéért az első részt. Haha, hát az ott nem kelet-európai punnyadvány!

Ez valami irtó marhaság lesz, asszem fogok szórakozni
http://www.youtube.com/watch?v=Av19KlsTM5Y&feature=player_embedded

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése