2014. július 14., hétfő

Vegyétek meg Gottlandot!

Csak úgy betértem ma az Alexandrába, bár nem kerestem semmit. Épp bőszen matricázták az akciós könyveket, itt-ott az akciós polcokra átcsoportosításra várva könyvhalmok álltak. Nos, érdemes lesz akkor majd online szétnézni, gondoltam magamban.

És tényleg első napja van a nyári polcsöprésnek, és megint keményen húzzák az árakat. Amikor azonban _ezt_ megláttam, a levegő is bennem maradt. Csak annyit mondok, hogy ennyi pénzért ilyen jó könyvet... légyszi, vegyetek Gottlandot! Annyira jó ez a könyv. Érdekel a huszadik századi történelem? Szoktál (legalábbis szeretnél) érdekes tényfeltárós cikkeket olvasni? Érdekel esetleg Közép-Európa és benne Csehország? Netán rajongója is vagy csehségüknek? Szeretnél szippantani egy kis utcai levegőt Kafka lakása közelében? Érdekel, hogy miért is olyan más Csehország, miközben éppúgy nagyon káeurópai, mint Magyarország? Hát olvasd akkor Mariusz Szczygiel könyvét, aki egy igen jó lengyel újságíró és mellesleg rajong Csehország iránt, és úgy tűnik, arrafelé még dívik az érdekes tényfeltáró újságírás. A mieinkhez hasonló kérdéseket ő a saját lengyelsége szempontjából teszi fel, de a válaszok érvényesek ránk is.

Szóval kevesebb, mint egy euróért, talán még egy sajtburgernél is olcsóbban, sőt ennyiért még egy békávéjegyet sem kapsz, de megveheted a Gottlandot. Itt írtam róla korábban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése